Rzeczpospolita Polska Unia Europejska
#szamotulski #tradycja #powiat #nowoczesność
  • Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
  • ul. Wojska Polskiego 4,
    64-500 Szamotuły
  • tel.: + 48 61 292 87 00
Strona główna/Dla Mieszkańca/Aktualności/Porozumienie o współpracy pomiędzy Sądem Rejonowym a ZS (..)

Porozumienie o współpracy pomiędzy Sądem Rejonowym a ZS nr 1 w Szamotułach

27 Sierpnia 2019

Porozumienie o współpracy pomiędzy Sądem Rejonowym a ZS nr 1 w Szamotułach

Ukoronowaniem realizowanego przez Zespół Szkół nr 1 w Szamotułach programu "Edukacja Prawna Młodzieży" było zawarcie dnia 22 sierpnia br. w Sądzie Rejonowym w Szamotułach porozumienia o współpracy instytucjonalnej pomiędzy Sądem Rejonowym w Szamotułach, reprezentowanym przez Prezesa Marka Szatkowskiego i Koordynatora Edukacji Prawnej Młodzieży SSR Kajetana Kosterkiewicza, a szamotulskim Zespołem Szkół nr 1 im. ks. Piotra Skargi reprezentowanym przez Panią Dyrektor Justynę Szaniawską-Budaj.

Podpisanie dokumentu ma na celu ustalenie zasad rozszerzonej współpracy w zakresie realizowania, rozwijania i promowania edukacji prawnej uczniów Zespołu Szkół w ramach programu "Edukacja Prawna Młodzieży”, w tym: poszerzenia świadomości prawnej młodzieży, zapoznania jej z zasadami porządku prawnego oraz przekazania jej praktycznej wiedzy prawniczej w szczególności poprzez zajęcia prowadzone przez Sędziów oraz Referendarzy Sądowych Sądu Rejonowego w Szamotułach.

Program "Edukacja Prawna Młodzieży" będzie realizowany poprzez prowadzenie zajęć - lekcji prawa w szkole, a także poprzez udział licealistów wraz z opiekunami w rozprawach prowadzonych w Sądzie Rejonowym w Szamotułach. Program będzie dostępny dla wszystkich uczniów liceum ze szczególnym uwzględnieniem uczniów klas o profilu prawniczym.

Dyrekcja szkoły w imieniu całej społeczności szkolnej składa serdeczne podziękowania Prezesowi Sądu, Koordynatorowi Edukacji Prawnej, Sędziom i Referendarzom biorącym udział w dotychczasowej realizacji programu za zaangażowanie, życzliwość, cenne rady, zrozumienie specyfiki działania szkoły, cierpliwe wyjaśnianie problemów i udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez  uczniów.  

do góry