Starostwo Powiatowe w Szamotułach - informacje ogólne
Starostwo Powiatowe w Szamotułach znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 4 w Szamotułach. Starostwo czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Zakres działalności i zadania Powiatu
Samorząd powiatowy odpowiada za sprawy dotyczące życia mieszkańców na obszarze powiatu, a więc przekraczające zasięg pojedynczej gminy. Rada Powiatu wybrana w powszechnych wyborach wybiera zarząd i starostę, którzy są odpowiedzialni za realizację zadań. Do zadań samorządu powiatowego należą zadania publiczne w zakresie:
- edukacji publicznej;
- promocji i ochrony zdrowia;
- pomocy społecznej;
- wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- polityki prorodzinnej;
- wspierania osób niepełnosprawnych;
- transportu zbiorowego i dróg publicznych;
- kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- kultury fizycznej i turystyki;
- geodezji, kartografii i katastru;
- gospodarki nieruchomościami;
- administracji architektoniczno-budowlanej;
- gospodarki wodnej;
- ochrony środowiska i przyrody;
- rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
- porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
- ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska;
- przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
- ochrony praw konsumenta;
- utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
- obronności;
- promocji powiatu;
- współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych
- działalności w zakresie telekomunikacji.
Powiat wykonuje także inne zadania określone w różnych ustawach.
Jak się skontaktować z pracownikami Starostwa?
Żeby załatwić sprawy w Starostwie możesz:
- przyjść do Starostwa i spotkać się z pracownikiem w godzinach od 7:30 do 15:30, natomiast wydział Komunikacji przyjmuje klientów od 7:45 do 14:15. W wydziale Komunikacji obowiązuje system kolejkowy.
- złożyć wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą E-PUAP na: /SPSZAM/SkrytkaESP.
- zadzwonić na numer: 61 29 28 700.
- napisać e-mail na adres:
- wysłać pismo na adres:
Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Ul. Wojska Polskiego 4
64-500 Szamotuły
Jeśli chcesz wybrać inną formę komunikacji z urzędnikiem np. poprzez SMS, tablicę z literami lub chcesz, abyśmy przygotowali formularze i dokumenty z powiększonym tekstem - złóż wniosek (do pobrania na stronie). Informujemy, że wniosek możesz złożyć w Polskim Języku Migowym wysyłając nagranie na adres e-mail: .
Koordynator do spraw dostępności
Funkcję koordynatora do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Szamotułach pełni Anna Prentka.
Dane kontaktowe:
Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Ul. Wojska Polskiego 4
64-500 Szamotuły
Tel. 61 29 28 711
e-mail:
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Urząd | ||||
docx | 2021-01-20 |
Wniosek o możliwość komunikacji w innej formie
ilość pobrań: 133
|
Wniosek o możliwość komunikacji w innej formie 19.42KB | - |
2022-04-04 |
Zakres działalności Starostwa Powiatowego w Szamotułach w tekście łatwym do przeczytania (ETR) .pdf
ilość pobrań: 380
|
Zakres działalności Starostwa Powiatowego w Szamotułach w tekście łatwym do przeczytania (ETR) .pdf 180.2KB | zobacz | |
2024-05-17 |
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Szamotułach (akt. 2024r.).pdf
ilość pobrań: 119
|
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Szamotułach (akt. 2024r.).pdf 114.26KB | zobacz |