Przebudowa drogi powiatowej nr 2738P Nowy Tomyśl - Duszniki na odcinku 995 mb
19 marca 2025 r. w Urzędzie Wojewódzkim Wojewoda Wielkopolski Agata Sobczyk wraz ze Starostą Szamotulskim Beatą Hanyżak, Wicestarostą Przemysławem Nowakiem oraz Skarbnik Powiatu Agnieszką Szulczyk podpisali umowę o dofinansowanie zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2738P Nowy Tomyśl - Duszniki na odcinku 995 mb” w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2025 r.
Przypomnijmy, zgodnie z ogłoszoną dnia 30 stycznia 2025 roku przez Wojewodę Wielkopolską Agatę Sobczyk, listą rankingową wniosków o dofinansowanie zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2738P Nowy Tomyśl - Duszniki na odcinku 995 mb” otrzymało dofinansowanie. Inwestycja otrzymała wsparcie w wysokość 60% kosztów kwalifikowalnych, tj. w kwocie: 1 508 339,74 zł.
Całkowita planowana wartość zadania zgodnie z umową o dofinansowanie to 2.513.899,57 zł., a przewidywana wartość inwestycji obejmująca koszty kwalifikowane i niekwalifikowane oszacowano na 2 550 899,57 zł.
Przebudowa obejmować będzie m.in.: naprawę istniejącej nawierzchni i jej poszerzenie do 6 m, podniesienie nośności drogi, budowę wyspy spowalniającej, przystanku autobusowego, chodnika i dwóch przejść dla pieszych. Pojawi się też nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Zakończenie realizacji inwestycji - październik 2025 r.
fot. WUW Poznań, Rafał Król.
Zgodnie z ogłoszoną dnia 30 stycznia 2025 roku przez wojewodę wielkopolską Agatę Sobczyk, a wcześniej zatwierdzoną przez Prezesa Rady Ministrów, podstawową listą rankingową wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2738P Nowy Tomyśl - Duszniki na odcinku 995 mb” otrzymało dofinansowanie. Inwestycja otrzymała wsparcie w wysokość 60% kosztów kwalifikowalnych, tj. w kwocie: 1 508 339,74 zł.
Całkowitą, przewidywaną wartość zadania (wraz z kosztami niekwalifikowanymi) oszacowano na 2 550 899,57 zł (w tym koszty kwalifikowalne: 2.513.899,57 zł).
Przebudowa obejmować będzie, m.in.: naprawę istniejącej nawierzchni, jej poszerzenie do 6 m, podniesienie nośności do 115 KN na odcinku 995 mb. Powyższe zmiany spowodują podniesienie klasy jezdni z L na Z. Powstanie wyspa spowalniającą o szerokości 3 m (położona niesymetrycznie względem osi jezdni). Po lewej stronie zostanie wybudowany odcinek chodnika z peronem autobusowym wyposażonym w oznakowanie fakturowe. Po stronie prawej powstanie nowy odcinek drogi dla pieszych, który będzie połączony z już istniejącym w kierunku szkoły. Chodnik połączy nowe, aktywne przejście dla pieszych. Kolejne przejście dla pieszych powstanie na skrzyżowaniu z ul. Łąkową, a istniejące zostanie przebudowane. Pojawi się też nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Zakończenie realizacji inwestycji - październik 2025 r.