Geodezji, Kartografii i Katastru
Zakres działalności Wydziału
Dyrektor Rafał Pawlęty
Podstawowe zadania Wydziału:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenie i prowadzenie bazy danych rejestru cen i wartości nieruchomości,
- tworzenie i prowadzenie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
- tworzenie i prowadzenie bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
- tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000,
- prowadzenie dla obszaru powiatu:
- wydawanie wypisów, wypisów i wyrysów, wyrysów z ewidencji gruntów i budynków,
- udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w przedmiocie:
- zbiorów danych ewidencji gruntów i budynków,
- rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
- mapy ewidencji gruntów i budynków,
- rejestru cen i wartości nieruchomości,
- bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
- bazy danych obiektów topograficznych,
- mapy zasadniczej,
- innych materiałów znajdujących się w powiatowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym,
- uzgadnianie z wykonawcą prac geodezyjnych lub prac kartograficznych listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonania zgłoszonych prac,
- weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii,
- przyjmowanie zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- wyłączanie materiałów i zbiorów danych z zasobu oraz przekazywanie ich do właściwych archiwów państwowych,
- uwierzytelnianie dokumentów opracowanych na podstawie wykonanych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, postępowań sądowych lub czynności cywilnoprawnych,
- utrzymanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi,
- sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
- prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- przeprowadzanie okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych,
- uzgadnianie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
- realizacja zadań dotyczących budowy i rozwoju Systemów Informacji Przestrzennej, w tym tworzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych oraz harmonizacja baz danych georeferencyjnych,
- prowadzenie spraw i obsługi administracyjno-technicznej, w tym kompletowanie dokumentów związanych z funkcjonowaniem Służby Geodezyjnej i Kartograficznej,
- prowadzenie spraw dotyczących wyłączenia gruntów rolnych z produkcji w związku z podejmowaniem działalności inwestycyjnej na tych gruntach,
- uzgadnianie w zakresie ochrony gruntów rolnych projektów decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Formularze, wnioski, pliki
Wzory formularzy i wniosków znajdą Państwo, a także inne dokumenty udostępniane Mieszkańcom przez Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru znajdą Państwo TUTAJ.